Nunta.md/Blog - Cum să te pregătești pentru o nuntă mai restrânsă în 2021?

Cum să te pregătești pentru o nuntă mai restrânsă în 2021?

blog-grid1
Nunta.md - 25/03/2021

Ne aflăm într-o criză, fără doar și poate. Iar în vremuri de criză se organizează nunți cu planul B și C în buzunar. Pentru miri, furnizori, invitați, situația are acum o altă dimensiune: călătorii anulate, nunți amânate, venituri scăzute în unele cazuri.

Iată care sunt sfaturile profesioniștilor din domeniul nunților pentru organizarea cu succes a unei nunți restrânse. Avantaje sunt multe, iar nunțile mici au farmecul lor!

Pasul 1. Lista de invitați

Este testul inițial, o adunare a tot ceea ce este important pentru părinți, dar nu tocmai și pentru voi. Este momentul în care primești răspunsuri gen:

„- Pentru noi, 100 de locuri”„- Cine sunt, mamă?”„- Rude și prieteni, pe unii nu-i știi tu…”

Așadar,  dintr-un singur exercițiu, îți dai seama că îți vei irosi doar 5 ore din zi să îți saluți cei 300 de invitați și asta doar dacă petreci cu fiecare cuplu, în medie, 2 minute.

Pasul 2. Bugetul

Piatra de temelie a oricărei nunți organizate inteligent. Acel calculul care nu te lasă să te întinzi mai mult decât îți e plapuma și a cărui împărțire strategică poate garanta lipsa grijilor.

Dacă nu ești familiarizată cu prețurile din industrie, sfatul nostru este să te informezi din surse sigure.

Colaborează cu un wedding planner sau optează pentru câteva ședințe de consultanță cu unul, dacă bugetul nu îți permite o colaborare full. 

Buget redus:

Bineînțeles, o nuntă poate câștiga teren din punct de vedere finaciar prin accesarea unor trucuri, însă înainte de asta este important să-ți așterni prioritățile și așteptările de la eveniment. Astfel, te asiguri că șlefuirea bugetului nu va dăuna imaginii nunții.

- Pentru început, poți să alegi altă zi în loc de clasica sâmbătă. Locațiile și furnizorii, de regulă, oferă discount la meniurile nunților din alte zile.

- Punctul culminant este folosirea decorurilor non–florale. De ce? Pentru că există și alte variante mai puțin costisitoare dar, pe alocuri, mai creative prin care nunta ta poate gâdila simțuri estetice mature.

- Abordează varianta eco-friendly, dacă alegi totuși să folosești decor floral. Dăunatori mediului, de bureții pentru flori ar trebui uiți! Optează pentru prospețimea florilor în ghivece sau jonglează cu cromatica și asimetria unor flori uscate, pentru un touch boho. Îndrăznește!

- Achiziționarea ținutelor poate submina bugetul. Există însă variante accesibile, desigur. Colecțiile din sezoanele anterioare și cele de la târgurile de nunți vin de obicei cu discount-uri considerabile.

- Pinterest - platforma care ne hrăneste sau ne consumă ideile, mereu disponibil, mereu sugestivă. Înspirati-vă pentru proiecte DIY. Rezultate unice cu bugete reduse.

Pasul 3. Alegerea locației

Este cea mai importantă decizie când vine vorba de nunți! Dacă unul din celelalte servicii alese nu te mulțumește 100%,  nu este chiar capăt de țară, însă nu ar trebui să fie așa când alegi locul evenimentului vostru, cel care trebuie să fie inspirație, confort și bucurie la pachet. Iar toată această potrivire trebuie să fie mână în mână cu bugetul de care dispui!

Unul din avantajele unei nunți restrânse este varietatea locațiilor. Ideal este ca atât ceremonia cât și petrecerea să fie în aceeași locație. Și pentru că opțiunile cresc exponențial, cel mai important este să vă definiți viziunea voastră asupra nunții. În funcție de sezon locația poate fi:

- o grădină superbă a restaurantului unde mâncați de obicei;

- o terasă cu vedere la lac;

- într-un camping;

- în pădure;

- în propria curte

- într-o vie;

- la piscină;

- pe o terasă rooftop;

- Orice are semnificație pentru voi.

Chiar dacă este o nuntă restrânsă, trebuie să aveți în vedere spațiul pe care locația vi-l poate pune la dispoziție în cazul în care de exemplu veți avea un band sau baruri specializate, etc. Recomandarea noastră este să țineți cont de:

- numărul de invitați și media de vârstă;

- preferați DJ sau Band? Poate și un moment artistic?

- Meniul va fi servit sub formă de bufet suedez, a la carte sau o combinație între ele; poate un porțap? Dar Candy/Lemonade/Cigar/etc. Bar?

- Ce tematică ați vrea să fie încorporată în conceptul nunții?

- Stilul vestimentar;

- Orice alte detalii care vă reprezintă și de care vreți să vă bucurați în ziua nunții: lansare de lampioane, etc.

Ținând cont de cele de mai sus, puneți pe hârtie toate punctele cheie în ordinea preferințelor și astfel veți descoperi tipul locației pentru nunta voastră.

Pasul 4 – Atenția la detalii

Acele lucruri care vor face diferența. Un decor gândit bine va impresiona indiferent dacă a costat mult sau puțin. Cantitatea și calitatea o decizi tu, atât cât te lasă buzunarul. Dacă acesta este elementul pe care vrei să insiști cel mai mult, go for it!

În concluzie, ce trebuie să faceți pentru a începe organizarea unei nunți restrânse de vis?

- decideți împreună cum doriți să fie nunta voastră, în linii mari;

- alcătuiți lista de invitați, înarmați fiind cu simțul pragmatic: unii nu vor vrea, alții nu vor putea să vină;

- stabiliți care sunt elementele în care vreți să investiți mai mult (mâncare, decor, fotograf, etc.)

- definiți bugetul maxim pe care doriți să îl alocați nunții;

- Împărțiți bugetul în sume aproximative pentru fiecare serviciu/produs necesar;

- Încercați să nu vă bazați doar pe darul invitaților. O rezervă este recomandată;

- alegeți locația care se încadrează în bugetul și dorințele voastre;

- luați în calcul realizarea unui meniu adaptat bugetului, numărului de ore sau stilului de eveniment abordat;

- rezervați furnizori cu un business stabil, cei care au resursele necesare să depășească o criză financiară;

- bucurați-vă de organizarea nunții cu mai puțin stres și fără povara gestionării a câteva sute de invitați.

Și pentru că unicitatea evenimentului stă doar în mâinile voastre, îndrăzniți să visați la cel mai minunat moment. Cel la care veți putea să celebrați în voie alături de oamenii dragi.